söndag 10 april 2011

Nio polisbilar på rad?

Igår såg jag nio polisbilar på rad. Jag kunde inte tro det, men hörde sen att det hade vart demonstration mot islamisering som var grunden till detta. Idag läste jag på nyheterna att Burqa o co. har blivit förbjudet i Frankrike. 1200 kr i böter om du använder det. Sen läste jag att Frp vill gå samma väg:

- Det å se hverandre i øynene i det offentlige rom er viktig for sikkerheten. Det er også flere terrorhandlinger som er begått av folk i burka, og banker har blitt ranet av folk i burka i andre land. Det kan også være et problem i forhold til kidnapping av barn i barnehager at kvinner har på seg burka, mener Per-Willy Amundsen (ref)


Jag antar att det samtidigt blir strängt förbjudet att använda solglasögon i det offentliga rummet. Jag tror faktiskt jag hörde talas om någon som rånade en bank i ett annat land med solglasögon. Det kan ju inte vara tillåtet? Ska man råna en bank så måste man i det minsta visa ansiktet.


- Jeg har valgt å se burka og niqab mer som et virkemiddel for undertrykking av kvinner. Jeg mener det er fornuftig med et forbud, sier Lise Christoffersen


Jaså, det har hon valt. Det är kanske också förnuftigt att införa ett förbud mot att hålla upp dörren åt en kvinna. Att göra det kan ju vara ett uttryck för att vi inte tror hon kan klara det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar